DUNIAKU DUNIAMU

Penulis sekadar berkongsi cerita kehidupan, luahan rasa, perkongsian idea dan isu... amatlah tidak sesuai utk rujukan profesional... untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai sesuatu isu, rujuk yang lebih pakar ^____^
HARAP MAKLUM

Followers

***SALAM ZIARAH***SALAM PERKENALAN***JANGAN LUPA TINGGALKAN KOMEN ANDA!!!

Sunday, March 15, 2009

Cuti sekolah...

assalamualaikum..
Bermula lagi cuti sekolah... seminggu.. kali ni saya tak balik kedua-dua kampung macam selalu..
hari Khamis ada PTK. Selalunya mesti balik kedah n t'ganu.ye la.. baru adil.Rumah mertua saya ni di kg tok jembal. sbrg takir.kuala terengganu.kali ni kami balik, dok hujan..hujan..hujan.. sejuk oo.. rumah ni tak jauh dari pantai..(bapa mertua saya nelayan).sekarang ni masih belum habis musim tengkujuh. jadi bila dah hujan angin ni,ombak besar.So,takdela ikan n sotong fresh dapat saya balik ke klang.. suami saya siap bawak balik tong ikan tau.. takde rezki.. selalunya seminggu la ombak besar.. tapi masa bulan 12 thn lepas, setelah berpuluh tahun rumah mertua saya ni tak banjir, thn lepas banjir plak..so, saya masa tu megandung 7 bulan siap bersampan dengan anak sulung saya. di sini macam pesta. sebelah kampung ni, kerja2 menambak pantai utk besarkan airport. sistem perparitan pun tak elok lagi, sebab tu banjir kot.. tapi mak mertua cakap, air dari dalam tanah. entahla... tapi tahun lepaskan pantai timur banjir besar.. suami saya kata, pernah banjir besar (banjir + air laut..) dulu.ok la..nanti kalau sempat saya post gambar.. kalau tak hujan la.. hujan ni, susah nak keluar...
SUKE?? Klik Like ^__^

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin
DUNIAKU DUNIAMU © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute