DUNIAKU DUNIAMU

Penulis sekadar berkongsi cerita kehidupan, luahan rasa, perkongsian idea dan isu... amatlah tidak sesuai utk rujukan profesional... untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai sesuatu isu, rujuk yang lebih pakar ^____^
HARAP MAKLUM

Followers

***SALAM ZIARAH***SALAM PERKENALAN***JANGAN LUPA TINGGALKAN KOMEN ANDA!!!

Tuesday, May 5, 2009

alhamdulillah...

saya pernah ceritakan ttg seorang kawan yg juga guru di sekolah saya tiba2 jatuh sakit...
sakitnya pula baru pertama kali saya dgr...
GBS (Gullian-Bairre Syndrom) dihidapi 1-2 org dalam 100,000. ( kwn saya hampir lumpuh seluruh badan dan tidak mampu utk menelan cecair pun...)Alhamdullillah... kawan saya ini sudah sedar dari koma. (2 minggu ++) walaupun masih di ccu. skrg ni sudah mampu bercakap dan menggerakkan tgn tp tak sepenuhnya... hepi sgt bila tgk perubahan dia skrg... dah sebulan dihospital, mcm2 nak diceritakan slps dah sedar sepenuhnya.. apa yg saya nak kongsi, ttg cerita isterinya yg juga guru di sekolah saya. Suaminya memberitahu yg spnjang dia tak sedar, dia alami suatu perjalanan yg panjang... ke dunia lain... ada masa seperti menempuh sakaratul maut.. dan dia kata... seperti mati hidup semula... ada ketika, dia bertembung dgn org2 yg ingin menyihir dan dilawannya dgn zikir2... 2 hari tu dia meracau... dan selepas itu, dia sedar sepenuhnya... apa yg kawan saya ini kata ketika saya merawatnya... "insaf... baru terasa nikmatnya anugerah anggora yg ALLAH beri ..."
ceritanya membuat saya terfikir... mungkin ini hidayah dari ALLAH... hidayah dtg pelbagai bentuk.. dan beliau ini terimanya dlm bentuk dugaan... dia antara insan yg terpilih utk mendapat hidayah...
dalam kehidupan, kita sering lalai... lalai dalam menjalankan kewajipan kita terhadap ALLAH.. apabila ditimpa dugaan begini, kita perlu beristiqamah... saya sendiri yg melihat perkembangan kawan saya ini turut merasa sesuatu... SAYA JUGA PERLU BERUBAH!!! itulah azam saya sekrang...

"Semoga hang cepat sembuh... sentiasa bersabar dan kuatkan semangat utk terus berjuang... kami kawan2 hang sentiasa mendoakan semoga hang pulih sepenuhnya n ceria macam dulu!"












SUKE?? Klik Like ^__^

3 comments:

Nik Fauziah Nik Hussin said...

kesakitan, kekecewaan dan kelukaan ada kala datangnya sebagai hidayah untuk kita berubah..
apa yang penting kita mengambil iktibar daripadanya. semoga sahabat pija segera sembuh.

kakyong said...

salam Pija,
setuju dgn kakNIk.. terima kasih berkongsi cerita ini.. banyak iktibar & pengajaran utk daku yg selalu lupa..

PJ selamba said...

2 dalam 100,000?
wah..
penyakit yang jarang² kena...
semoga kawan cikgu tu cepat sembuh!

Blog Widget by LinkWithin
DUNIAKU DUNIAMU © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute