DUNIAKU DUNIAMU

Penulis sekadar berkongsi cerita kehidupan, luahan rasa, perkongsian idea dan isu... amatlah tidak sesuai utk rujukan profesional... untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai sesuatu isu, rujuk yang lebih pakar ^____^
HARAP MAKLUM

Followers

***SALAM ZIARAH***SALAM PERKENALAN***JANGAN LUPA TINGGALKAN KOMEN ANDA!!!

Saturday, November 13, 2010

BILA MARSHANDA BERTUDUNG...

wah...wah... nak cerita pasal artis plak...
artis seberang plak tuuuu...
ruangan hiburan la ni... tp bukan blog gossip or fitnah...
MARSHANDA ANDRIANI... ke... ANDRIANI MARSHANDA...
xkisahlah... tapi memang nama secantik orangnya...

tadi kat FB, ternmpk la statement ssorg yg LIKE page si marshanda...
tiba2 rasa macam nk klik la...
sbb ada juga ikuti sinetron2 yg dilakonkan..
sgt suka bila cerita yg dia sopan2... pakai tudung...
macam cerita Aqso dan Madina... Soleha...

plg terbaru kt astro... Benci Bilang Cinta...
actually, ceq xdela minat sgt tgk sinetron... (tak ngaku)
kalo free2 tu, tgk laa...
cerita meleret2... letih gk...

berbalik pada cerita page si marshanda kt FB
terkejut gk bila tgk gmbr2 dia... seksi2 ekkk...
hee... tp rupanya2 tu thn 2009...
dgr juga dia dah berjilbab (bertudung)
bila tya sama encik google... betul yee...
rupa2nya dia mendapat mimpi kiamat selama 5 hari berturut2...
Allahuakhbar...

JAKARTA, KOMPAS.com: Mimpi Kiamat, Marshanda Berjilbab

LIMA hari berturut-turut bermimpi tentang hari kiamat, Marshanda merasa takut dan kemudian memutuskan untuk mengenakan jilbab.

"Sebenarnya aku memang mimpi, tapi aku enggak tahu ada hubungannya apa enggak, karena aku sempat mimpi lima hari berturut-turut, itu mimpi kiamat, kayak film Armageddon itu, dan aku takut banget," kisah Marshanda ketika hadir dalam acara santunan untuk anak yatim piatu, di Hotel Sofyan, Menteng, Jakarta Pusat, Jumat (27/8/2010).

Dara yang akrab disapa Caca ini pada mulanya belum konsisten menutup auratnya dengan jilbab. "Aku sempat latihan pakai jilbab ke mall, tapi saat itu aku belum konsisten. Pas 12 Juni (2010) itu (setelah bermimpi), aku semakin menyadari, mataku dibuka banget untuk bersyukur atas yang diberikan Allah, besar banget cinta Allah yang dikasih," ujar Chacha. "Besoknya aku pakai jilbab dan sampai sekarang alhamdulillah," sambungnya.

Atas keputusan menutup auratnya itu, kekasih pembawa acara Ben Kasyafani ini juga akan lebih selektif lagi menerima tawaran berakting dalam sinetron. "Insya Allah setiap ada sinetron aku mau tetap pakai jilbab, kalau harus melepas aku enggak mau," katanya lagi. (AK)

cute betul...

ni gmbr dgn tunang dia...


gmbr masa bertunang kot...

oklah... nak tau lebih2 tanyala sendri kt pakcik google...
dia serba tau... heee...
sekadar cerita santai2 kt blog...
sudah pukul 1.34 pagi... baru lps menaip minit mesyuart...
tadi baby mengamuk... kena la buat time dia tidooo...

* semoga kita semua ditingkatkan dan ditetapkan IMAN dan KETAQWAAN*

SUKE?? Klik Like ^__^

1 comments:

sang pengilham said...

wow! die da berjilbab.. alhamdulillah petunjuk Allah..

Blog Widget by LinkWithin
DUNIAKU DUNIAMU © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute