DUNIAKU DUNIAMU

Penulis sekadar berkongsi cerita kehidupan, luahan rasa, perkongsian idea dan isu... amatlah tidak sesuai utk rujukan profesional... untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai sesuatu isu, rujuk yang lebih pakar ^____^
HARAP MAKLUM

Followers

***SALAM ZIARAH***SALAM PERKENALAN***JANGAN LUPA TINGGALKAN KOMEN ANDA!!!

Monday, August 31, 2009

4 hari mencari... CINTA?

salam semua....
mencari cinta??? ha...ha... sekadar nak sedapkan tajuk je...
cerita kami 4 hari ni...
setelah memikirkan kos upah mengecat (indon) yg terlalu tinggi, so suamiku ambil keputusan utk cat sendiri...
over sgt harganya... 2,3 kali ganda harga kt klang ni...
so, lps je ptk aritu (khamis), kami siap2 sedia utk balik ke kedah...
hujan sepanjang jln...Ni la pose 2 beradik yg cool dlm cuaca yg cold gitu!!!


setiap kali naik kereta, Rafiqin mesti nak dengar lagu alif ba ta je... inilah sbb dia bleh dok atas baby seat tu spnjg perjalanan... tak tido langsung!!

Hampir 5 jam di dalam kereta menempuh hujan yg agak lebat, maka sampailah kami ke rumah ibu bapa saya di Baling, Kedah... sampai plak betul2 nak wktu berbuka..  mulalah episod x diet2 ehhh...
So, esok hari ke rumah kami di Bandar Putri Jaya, Sg Petani...buaian.. walker... toto... kami angkut sekali..
nii lah sekitar kerja2 mengecat kami...

kerja mengecat dimulakan oleh adik bongsu saya n suami...
Izz Rafiqin mmg bersemangat merdeka di mana je...
Ruang tamu.. inilah hasilnya...
 
ruang tamu kecik je kan??Guna cat PAR silk...
Nama cat dah lupa plak... 
Ni plak ruang makan...
 
gambar pun senget je...  ni sebenarnya ruang dapur... tp dah diubah suai...
warna San Remo n White choc...
Petang tu, kami ke rumah sepupu di Bndar Aman jaya utk berbuka puasa...
adus... byknya saya makan... camne la nk kurus ni!!
so, tido sana... Esok plak cat dapur n bilik2..
Ni plak bhgn dapur...
 
Warna white choc jugak... 
macam ada x kena je dgn kabinet dapur kan??
entah la... pjg citer...
yg penting, 100% lari dari dapur idaman ku...
*
*
*
 
Actually, semakin hari semakin saya kureng berpuas hati dgn rumah yg dibeli ni... saya terfikir yg saya dan suami agak terburu2 semasa ambil keputusan nak beli rumah ni... semi-D setingkat... tau kenapa??? sbb saya nyesal tak beli lot tepi (tgk org renovate tmbh 2 bilik, tepi tanah tu bleh buat sebuah rumah lagi balance...) N setelah saya berkunjung ke rumah sepupu yg baru... jenis semi-D 2 tingkat... tau je la umah2 kt utara ni... kalau RM220,000 tu dah mcm banglo 1/2 juta++ kt KL tau...!!!
Camne pun, saya terpaksa la terima dgn hati yg...entahla... saya ni asyik kena marah dgn ayah n suami tau... suami saya cakap saya ni tak bersyukur... abang... ayang bersyukur dgn rezki yg tuhan beri... so, mungkin ini saja rezki saya setakat ni... ye la.. kalau ikutkan hati...MATI... apa yg ada, semuanya tak cukup...!!
Sambung cite cat2 td... 
kami mengecat selama 1 1/2 hari la gak...
saya pun mengecat tau... ye la.. time baby tido..
kami cat semua 3 bilik... lupa nk amik gambar...
1 bilik tu terlalu tinggi (bilik ni sesuai buat loteng)...
kalau buka semua pintu bilik.. dah macam tadika dah umah ni...
warna-warni... hahh..ha... ceria...
dah siap.. tok n tok wan main2 la dgn cucu...
 
kami berbuka di kedai hari tu... 
tak sempat balik umah...
  
Semalam (ahad), berbuka kat umah mak lang... ni la tempat pebret kami...
tapi gambo takdak plak nk letakkk...
sebab, makan mmg kampung style la... ulam2 tepi rumah semuanya..
yg busuk,wangi, kelat, pahit...semua ada..
semestinya asam pedas, sambal belacan, air asam, ikan bakar... mesti ada...
mmg tak bleh nak diet... siap jadi org yg mengabiskan lauk plak saya nii...
sampai rumah pukul 11.30 mlm... dah ambang merdeka.. 
Rafiqin pegang bendera sjkdlm kereta...
dia tak paham pun nak merdeka kejap je lagik tu...
balik, terrus nk tido... tgk la..
patriotik betulll!!!
 
sejak ada bendera, mcm ni la...
usung je bendera... sampai ke tido!



Sekarang ni dah 1:20 am... 31 Ogos 2009... Merdeka! Merdeka! Merdeka!
semua dah tido, saya ttp lyn line yg mmg lembap giloss...
sebenarnya rindu nak online... 4 hari tak ngadap, rindu plakkk... 
Bab cat2 tu, sbnrnya saya pun xtau bila dpt tinggal di umah sendiri...
esok dah buka pertukaran antara negeri secara online... harap2 dapat...
dah setahun byr, terasa lah ketidakcukupan duit... he...
ada kabel bwh tanah?? entah la... tak dak kott..
Dalam pukul 10 am, kami akan bertolak balik ke Klang...
salam merdeka buat semua...!! Cuti dah abisss...!!! 


SUKE?? Klik Like ^__^

10 comments:

sonata anak kancil said...

selamat menyambut hari merdeka...selamat dalam perjalanan balik ke KL...

mamalieyna said...

salam merdeka!..waa kedah tgh banjir eee..kita pun nak balik kedah gk ni, kampung kt sik, kedah..insyaallah ari jumaat ni, windunya kt kg halaman.
*tul tu bersyukur la apa yg ada..hikhik..pandai jek nak nasihat2 owang..cantik pilihan cat, nmpak berseri rumah!

pija5120 said...

ye.. salam merdeka jugak utk sonata anak kancil...

mamalieyna, mmg ada tmpt yg banjir di kedah... tmpt saya ni, kalau x hujan dalam 2,3 jam, ok balik... umah mak ayah plak mmg atas bukit. alhamdulillah... xde banjir2 ni.juz jln nak ke sana sini, mudah la naik air...
Cat umah dah mcm tadika plak rasanya :)

zan-xray said...

betul kata cik abang tu hehe.. kena bersyukur.
eh baru semalam g Pengkalan hulu, pergi dan balik singgah kat Baling. sempat juga singgah bazar ramadhan Baling. menu istimewa sontam. kat situ murah2 gak makanannya ye

pija5120 said...

buat apa kt pgkln hulu?? ye, kat Baling bleh dapat kuih 10sen satu! (tak tau kt mana n xpenah beli pun... baca paper bbrp thn dulu :) )

kakyong said...

ohh.. beli rumah di kedah ya..
la ni mengajar di mana?

besar jugak rumah tu.. kurang2 dapur tu siap dah berkabinet.. kakyong beli rumah terest setingkat jer.. dapur takdan nak buat kabinet.. bajet cipit.. masa yg sama plak nak kenduri kahwin, semua duit dr poket sendiri.. pastu adik lagi nak sambung masuk kolej.. terpaksa sebelahkan juga duit utk dia.. sudahnya.. kenduri pun ala kadar jer.. rumah pun tak sempat nak renovate..

kira bertuah dah pija ni.. yg penting ada rumah.. kat luor sana, ramai lagi org yg tak mampu nak beli rumah sendiri...

Tukang cerita said...

Salam Pija....
umah tu pun, nampak dah besar dan selesa...

mesti excitedkan nak dok umah sdiri...
:)

pija5120 said...

kak yong--> pija ngajar kt klang.beli umah kt sg petani,kedah... ye la...mgkn rezki pija dpt umah tu kan.. kalo bsr2 sgt, karang xlarat nk kemas. dah la malas.. keje gomen mcm pija ni hrp pd loan la.. bak kata org, kalo x hutang, xnampak apa benda laaa..umah tu,ayah pija yg uruskan dgn kontraktor renovation tu..phm2 je la kalo dok bertalipon je... jd ada la yg xkena citarasa!!

tukang cirita--> harap2 dpt pindah la hjg thn ni... apapu, thks sll jgk kt cni ye!! i appreciate it!!

eta said...

cpt la pindah cni..best tu dah leh dok umah baru..hehe..

pija5120 said...

ishh, kalu dok sana, byk la projek ngan kawan2 no! tp terhad la sket sjk semua2 dah kawin n ada ada bala tentera...

Blog Widget by LinkWithin
DUNIAKU DUNIAMU © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute