DUNIAKU DUNIAMU

Penulis sekadar berkongsi cerita kehidupan, luahan rasa, perkongsian idea dan isu... amatlah tidak sesuai utk rujukan profesional... untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai sesuatu isu, rujuk yang lebih pakar ^____^
HARAP MAKLUM

Followers

***SALAM ZIARAH***SALAM PERKENALAN***JANGAN LUPA TINGGALKAN KOMEN ANDA!!!

Tuesday, August 25, 2009

tq sayang...sedap!!


apa la yang sedap tu ye....
emm... semalam kan saya cerita nak buat singgang ikan tongkol (ikan ayee kata org ganu)..
maka terhasillah ia... sbnrnya ni 1st time saya buat singgang versi ganu utk suami saya selama 4 thn kami khwn...
saya kureng sket nk mkn singgang ni...biasa saya rebus letak asam,bwg n serai (versi mak saya la tu)
agaknya dah lama xmkn kot.. 
kesian tgk mcm kemaruk je...  buat lerr ala2 versi mak mertuaku sayang!!!
lps  dia hirup kuah..." emmm sedap!!! jadik ni... tq sayang...!!!". saya tanya, "jadi ke bang?mcm mak msk?". "ok la ni... sama..sedap!!"makan la dia dgn penuh selera... masa sahur tadi pun, hirup sampai licin kuah singgang tu... pekena plak dgn sambal belacan kaw2 gitu!! dia xpandang dah ayam goreng, ikan asam pedas (jiran bagi)...
gambar hiasan jeee...  
           
 
Ni resepi singgang ikan tongkol... mudah dan sedap jugak....
bwg putih di mayang
seinci lengkuas
kunyit hidup di mayang
3 kpg asam keping
5 btg cili padi
garam secukup rasa
rebus je dgn ikan tongkol...

guuu dia... sambal belacan atau budu cap ketereh..
.(apa2 cap la...)
p/s: nak suami syg, kena jaga makan dia la kann... 
bagi perut dia kenyang.. msk apa dia suka..
nasi dagang dah lepas... singgang dah...
dia dok bagi hint suruh buat laksam plak dahhhh..
aduss... xpe nanti2 le plak...
ceq org utara suka mkn laksa utara jee...

soalan utk korang...
apa mknn favourite suami korang??

SUKE?? Klik Like ^__^

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin
DUNIAKU DUNIAMU © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute