DUNIAKU DUNIAMU

Penulis sekadar berkongsi cerita kehidupan, luahan rasa, perkongsian idea dan isu... amatlah tidak sesuai utk rujukan profesional... untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai sesuatu isu, rujuk yang lebih pakar ^____^
HARAP MAKLUM

Followers

***SALAM ZIARAH***SALAM PERKENALAN***JANGAN LUPA TINGGALKAN KOMEN ANDA!!!

Tuesday, September 15, 2009

Apa punya turrr....

Salam semua... lama2 skali je bleh update. kalau korang tanya utk post2 yg ilmiah buat masa ni xde la..
sjk pakai broadband, hangin sket la.. kejap2 dc.. kejap2.. dc! masa guna hp (sbg modem ) dulu, xde plak camni! hampessss.... camne pun, kena sabaqqq je la.

*
*
*
 em.. sebenarnya nak citer psl semalam... pukul 5 petang, saya pun memulakan tugas sbg seorg isteri yg solehah, mula la nk masak utk berbuka.. makan nasi putih, so nak bergulai ikan la plak! dengan tidak semena-menanya, hidung saya berbau sesuatu yg amat ku kenal asal usulnya... hah, time ni nk sembur2... ye la .. kat kwsn saya ni sll ada kes demam denggi, ada la org kkm dtg buat semburan asap... actually, dah lama dah xde.. dlm hati dok pikir, kat lorong lain kot... (psl lorong umah sewa saya ni plg bersih n jrg kena sembur).. sedang cek menumis rempah kari allagappas yg semakin pecah minyak, tiba2 dengar bunyi enjin ala2 motobot kat dpn umah... em... dia mai dah.. cepat2 la mengambil langkah2 keselamatan.. nasib baik la sembur luar rumah je.. rasa nak marah pun ada, tapi dah keje diorang kann... saboo je la.. 
*
*
*

pstu, sambung le masak... sambil2 melayanglah fikiranku ini.. teringat plak kenangan kartun waktu dulu2.. masa tu saya baru hbs spm... konon2 nk berdikari.. pegi keje kilang kat p.pinang.. jauh la dari fmly.. duduklahdgn kawan baru di sebuah apartment yg disewakn utk kami... org xpernah keje.. penat le konon...
tido la lepas asar... tido x sedar diri... tiba2 terguzatt...bangun terus! dalam bilik dah berkepul2 dgn asap... dgr la suara member2 yg join tido td... "bangun2... asap.. terbakar...". panik wehh...  dah xnampak apa.. "kunci2, mana kunci??"jerit saya!dlm keadaan kelam kabut tu, mmg tak jumpa kunci... sempat juga capai towel utk tutup idung. mmg semua ingat masa tu kebakaran la. kami pun merangkak ke balkoni bilik tidur utama... dok tingkat 8.. member saya yg panik sorang tu terjerit2 sambil melambai lambai... " tolonnggg.. tolongg... ". org2 kat perumahan sebelah tu selamba je tgk kami...
*
*
lepas tu, dia buat aksi lebih ganass plak.. nak terjun dari balkoni... kaki dia dah panjat pagar balkoni.."kak, jgn la panikkk", marah kami pd kakak yg buat aksi terlampau tu...  kami terus menjerit dan melambai-lambai... sambil pegang kakak terlampau tuh, sambil menjerit tak malu "tolong..tolong..". tetiba dtg sorang lg member ntah dari mana ntah.. "jom keluar, dah jumpa kunci".. dpt kuar, biar je pintu umah n grill ternganga.. lari ikut tangga.. hampir berlanggar saya dgn 'abang asap'.. dengan muka malu saya pun kata... " abg sembur aedes ke...".abg tu pun jerit," awat dok sini.. pi turun nu.."so, turun la kami dengan muka slumber macam takde apa2 pun yg berlaku... sambil2 tersenyum malu sesama sendiri...APA PUNYA TURRR...
*
*
*
so, setiap kali ada sembur asap tu, teringat la saya pada kenangan yg satu niii.. tp, nasib le tak lemas dalam asap tebal n berbau gitu...
*
*
*
itulah kenangan manis spanjang bergelar minah kilang... syiookk juga keje kilang ni... 
kalo rajin OT, income bleh tahan (time tu la psl gaji pertamaku..)
keje lama mana?? emm, 2bulan ++ je.. ha ha... tp sekurang2nya pernah gak jadi sebahagian
dari minah kilang... selain kenangan manis, ada jugak yg kelatnya..
NAIFFFFFFF.... BUDAK BARU LEPAS SEKOLAH!
nasib baik tak jadi bini no 2... ha..ha.. almaklumlah, pendengar yg baik...
tak sangka plak ye...
pengalaman beharga tu... 
PENGALAMAN MEMATANGKAN KITA... betul tak??
masa jadi minah kilang ni la saya terjoin dgn mamu (supervisor) n berjaya tarik saya join amway...
tu la 1st n last... kad ke mana... katalog ke mana... jualan 1 sen pun tak dak
pegi dengar ceramah, kesian kt org, masuk la...
(sekarang saya ejen cosway yg berjaya.. ha..ha.. takde kena mengena langsung!)
*
*
*
so, itulah kenangan asap saya..


SUKE?? Klik Like ^__^

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin
DUNIAKU DUNIAMU © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute