DUNIAKU DUNIAMU

Penulis sekadar berkongsi cerita kehidupan, luahan rasa, perkongsian idea dan isu... amatlah tidak sesuai utk rujukan profesional... untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai sesuatu isu, rujuk yang lebih pakar ^____^
HARAP MAKLUM

Followers

***SALAM ZIARAH***SALAM PERKENALAN***JANGAN LUPA TINGGALKAN KOMEN ANDA!!!

Tuesday, November 10, 2009

RAYUANKU...

he... macam tajuk lagu plak N3 ni!
apa yg di rayu oleh pija ek...


alkisahh...
selepas sekolah tadi, saya dan suami ke putrajaya
almaklum... permohonan utk bertukar ke kedah TIDAK BERJAYA!
so, nak la buat rayuan...
kenapa merayu???
emm... mulut cakap tak kisah... tp sedih juga bila tak dapat...
mama abah sekarang tinggal berdua je di kmpg...
sgt berharap kami tinggal dekat dgn mereka...
rumah pun dah setahun bayar ansuran...
tapi tu semua alasan TAK LAKU...
kalau tak mesti la ceq dah start packing brg sket2...
 ***
**
*
smbung citer...
setelah 3 pusingan mencari parking kat parcel E...
last2 kami buat keputusan utk join keta2 diluar pagar...

~ ambil gmbar tadi supaya tak sesat time cari keta... level B3 P11~
~depan pagar...langgar divider... jumpa la keta anda~

naik kt blok E2, ke bhgn sklh harian...
he... ramai la plak orang. semua nak merayu mcm kami gak!
ingtkan kami je... (ha... ha...)
dapat borang dikepilkan nombor... 301 & 302


~ nasb baik tak perasan amik gmbr~

lebih kurang pkl 3.15pm, kami disuruh menunggu kat bilik mesyuarat...
lama juga menunggu... saya sempat dok kira ni...
emm... sudah ada 30 org..
 

~tgk mic mcm nak menyanyi plak rasa~

lama juga menunggu... sempat suami p jalan2 kt luar (pi tandas tuu)
lebih 1/2 jam juga menunggu...

muncul 2 org pegawai atasan...
sekadar perbincangan dan soal jawab...
kata mereka, secara dasarnya tiada rayuan untuk permohonan tahun ni.
( sbb tu takde e-rayuan)
sia2 ke diorang yg dari  melaka, n9 dtg putrajaya arini??
mujurlah diorg ni ada tolak ansur...
cuma dipesan jangan terlalu EMOSIONAL semasa perbincanga!
 

katanya, semalam (isnin) ramai yg dtg...
280 org sudah membuat rayuan... uih.. ada peluang ke ni!?
rasanya minggu ni mesti ada yg buat rayuan lagi...

soal jawab berlangsung...
macam2 sebab hendak berpindah keluar...
apa sangat la alasan2 kami tuh!
ada yg dia bagi hint akan berjaya... cuma tunggu surat!

hang pandang muka aku...aku pandang muka hang!
(he... saya dan suami)



ada peluang ke tak... tak pyh fikir kot!
inilah RAYUANKU... rayuan kami...

dah usaha... cukup la..
borang dah isi... surat iringan dah bagi...
surat sokongan?? nak lampir apa?? 
tawakkal je laaa... 
masa kami keluar, masih ramai di dalam...
sempat kami bertanya pd salah seorg pegawai..
ada peluang ke untuk ke kedah??
rupanya, permohonan bersama (suami isteri) akan disemak semula...
mmg diorg tolak tepi dulu...
ckp juga... mmg ada kekosongan...
Pulau Langkawi...
kalau betul dapat sana... tak mau ceq.
jauh + mabuk laut nanti...
tunggu je laa... 
*
*
*
balik... balik... rindu sama 2 heroku!








SUKE?? Klik Like ^__^

6 comments:

zai said...

Salam Pija...

Aduhai sedihnya dengar rayuanmu itu..apakan daya kak zai ni boleh tumpang bersimpati jer la sbb kalau tak bolehla kita hari2 p minum ayaq teh dan pekena roti canai sama-sama kan sbb kita dua2 orang kedah..

tak pa..walaupun rayuan utk bertukar tu belum pasti bila tapi berdoalah banyak2 pada Allah kerana kuasa doa orang2 mukmin itu sangatlah hebat bagi mereka2 yg yakin akan datangnya suatu masa hari pembalasan atas segala perbuatan baik atau buruk ketika didunia..

mamalieyna said...

hehe..siap berayu-rayuan sudaa..moga success ya! :) ada rezeki bleh la tu pindah, tp tu la tokleh la mengharap sgt..katanya pun ramai yg merayu ye..adat la tu kan..semua orang nk rebut peluang balik dok negeri sndiri..huhu..moga berjaya la rayuanmu ituw! :)

atty's said...

kty doakan semoga berjaya rayuan mu itu..

pija5120 said...

salam kembali kak zai...

takpe, pija takdelah sedih sgt...
biasa2 je... takde rezki kan!
ye... doa n tawakkal!

kak zai, betui ni... kita pekena roti canai + teh tarik. leh berkenalannn..

pija5120 said...

salam mamaliyena...

eh, tak semua nk balik kmpg sendiri tau! ada ramai kt sini nak bermastautin di bandar! masing2 la kann...

tp mmg ramai yg buat rayuannn...
takpela, tak boleh terlalu berharap. takut kecewa...

thanks selalu dtg sini...

pija5120 said...

salam atty's...

terima kasih ye... redha je la dpt ke tak!

Blog Widget by LinkWithin
DUNIAKU DUNIAMU © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute