DUNIAKU DUNIAMU

Penulis sekadar berkongsi cerita kehidupan, luahan rasa, perkongsian idea dan isu... amatlah tidak sesuai utk rujukan profesional... untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai sesuatu isu, rujuk yang lebih pakar ^____^
HARAP MAKLUM

Followers

***SALAM ZIARAH***SALAM PERKENALAN***JANGAN LUPA TINGGALKAN KOMEN ANDA!!!

Sunday, June 5, 2011

MACAM2 CERITA CUTI DI GANU KITE...

assalamualaikum semua...

selamat bercuti cikgu2... pelajar2...
selamat berhujung minggu utk yg lain2nya...
yang bekerja, bekerjalah dengan ikhlas... baru hepi kan??
hee... tp jgn jeles, saya cuti....
berbaloila dgn kerja guru yg sangat terbeban skrg ni (yg ni cikgu2 je setuju kot!)





minggu pertama cuti ni kami pulang ke terengganu
ada cerita kat entry sebelum ni...
BACA SINI
pengalaman mcm ni kawan2 bleh rasa kalau kahwin dgn 'org laut'
takpun, korang sendiri mmg 'orang laut'...
hee... mmg seronok...
pak mertuaku seorang nelayan...
really2 fisherman = nelayan sejati... hee...
rumah mestila dekat2 dgn pantai... kampung nelayan...
orang laut + orang pantai timur = besttt...

ni bahagian kuala... gmbr sblh kanan je ni...

setiap ptg, mesti ramai org... cuti2 sklh ni lagi ramai...
kalau ikutkan, spjg pantai area sini adalah DILARANG MANDI...
sejak pantai dikorek utk projek pembesaran airport...
lagila dalam airnya... + pantai timur mmg tak sama mcm pantai barat
tapi air laut sama masinnya... haha...
bhgn kuala ni la ada la sket2 org mandi... tepi2 tu je...

air yg tenang... jgn sangka takkan ada gelombang kejap lagi... hehe...
bahaya ooo...

tengok2 org mandi sudahlaaaa.... hehe...


edisi join sekaki... tu la encik suami... dibesarkan dikawasan air masin ni...hee...


budak ni... takut sket... mandi skjp dah naik... "rafiqin taknak mandi la..."
so, dia dok dgn pok ilong dia la...


qaisara plak rilez2 je laa... menghirup udara segar...

*
*
*
mcm ni la setiap ptg sepnjg kami kt ganu... pagi ptg kat tepi pantai...
mmg tak jemu... tanya la bapak mertuaku...
dari muda sampai ke tua... x jemu pun...

bleh plak qaisara tido... dengan diselimuti angin yg bertiup...
fuhhh... nyenyakkkk...

*
*
*
*
yg paling best... bila kepulangan mereka yg mencari rezeki...
ntah ada hasil... ntah tiada langsung...
ha... musim2 sotong ni... mmg best!
tahun lepas 1kg RM7-8
baru2 ni balik...
sotong mabang 1kg RM13
sotong panjang 1 kg RM15-18



ni la rupa sotong yg baru naik...
yg baru... warna lutsinar... bila dah lama sket, jadi putih la... n bertompok2 merah/hitam...
masa 1st time tgk sotong baru naik, 'geli' pun ada... macam ada cahaya...
rupanya gitu rupanya kalau sotong baru naik...

*
*
*
kalau nak cerita pengalaman keseronokkan kat sini... tak tido la ambe...
huhu
pagi semalam bertolak balik ke kedah...
dengan bekalan sendat ngan beg2 baju...
+ ikang2 + sutung2+ kepok kering
dan tidak lupa
*
*
*
*
keropok lekor...
kali ni beli keropok lekor losong... or kepok losong...
biasanya saya beli kepok lekor sbrg takir...

beli kat kampung losong...
inilah kedai pilihanku... warisan losong 14
(katanya ada blogspot... nak kena cari nk minta komisyen psl promote free.. hihi)

sbnrnya ada banyak gerai sepanjang kampung losong ni
suami ceq cerita... losong ni satu mukim
ada 13 kampung kat kampung losong ni...
area bandar KT je...
kalau korang beli kat lain tp tulis losong... bukan the real losong kot...
cuma saiz kepoknya sama... rasa lebih kurang kot...

beli la bekalan utk sedekah2 kat member... kat org kampung
dannn... utk makan kt dalam kete...
yg baru digoreng... panaz2 lagi ni...
yg ni sedap dari yg korang bwk balik psl yg ni tak direbus...
lepas digentel... terus digoreng...
sodap eh... rm1 = 5 batang
sodap2... sekali hadap rm5

yum...yumm...

sekali hadap...

ok... itula cerita serba sket ttg cutiku diganu...
penat ni... tidoq dulu la no...

assalamualaikum...


p/s : sapa kiut angkat tangan!!! kalau kiut klik sini ---> SAYA KIUT


SUKE?? Klik Like ^__^

2 comments:

hani@debumelukut said...

eh lutsinar gitu yer? first time tgok ni..ni pun tgok dlm bentuk foto jer..

pija5120 said...

hani,
kalau baru candat... lagi la lutsinar... dlm air mcm ada lampu2... kalau tgk live, bintik2 hitam yg baru nk muncul mcm hidup...
Nway, thnks 4 the comment...

Blog Widget by LinkWithin
DUNIAKU DUNIAMU © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute